onsdag 1 juli 2009

Falsk marknadsföring!

Härom dagen damp årets upplaga av Katrineholms kultur- och fritidsguide ner i brevlådan hos alla katrineholmare. Märk rubriken Kultur- och fritidsguide. I förordet till den illustra skriften, benämnt "Möjligheternas kommun" läser vi om alla fritidsaktiviteter som finnas att ta del av. Det är bandy, fotboll och andra idrotter, anläggningar hit och dit och aktivitetsförslag av varierande slag. Utmärkt så långt, eftersom ett väl utbyggt traditionellt fritidsutbud är behövligt för kommuninvånarna. Men inte ett ord om kultur!

-vad mer kan man begära? är slutklämmen på förordet. Jo det vet jag. Att skiftens innehåll motsvaras av rubriken. Visserligen finns det några få sidor om kultur, men det är sällsynt torftigt med tanke på hur många som faktiskt tar del av kulturutbudet i kommunen. Och på den betydelse ett väl fungerande kulturliv spelar i en kommuns utveckling.

1 kommentar:

  1. To add insult to injury, Katrineholm's politicians gave 800,000 crowns over two years to bandy. It perfectly exemplifies the mentality of Katrineholm's politicians. Our politicians are muddle-minded old ex-jocks who want to spend their time hanging out in the stands watching sports rather than enhancing the intellectual life of Katrineholm through culture!

    SvaraRadera