fredag 8 april 2011

Kundundersökning i biblioteket!


















Under februari genomfördes 200 s.k. kultursamtal med besökare i kulturhuset. För oss som arbetar där är det viktigt att vi får veta vad man tycker om t.ex. service, bemötande, arrangemang m.m. I en av frågorna (se bild) som gällde biblioteket fick man svara på hur man upplever detta från ett antal aspekter. Man gav betyg där 1 = stämmer inte alls och 5 motsvarar stämmer helt och hållet. Det är naturligtvis roligt att vi genomgående får höga betyg. Att man är nöjd med sjävbetjäningen är lite extra roligt eftersom det fanns tveksamheter hos en hel del kommunivånare när vi införde RFID-teknik för snart fyra år sedan. Kanske var det bara ett utslag av allmän misstro mot förändringar. Vad det än gäller. När man efter en tid ser att det fungerar bra och att det underlättar för såväl besökare och personal, ja då bedömer man det positivt istället. Men även om betygen är höga så slår vi oss inte till ro för det. Vi analyserar resultaten för att bli ännu bättre. Som någon klok sa: "Om man är bra och slutar vilja bli bättre, ja då slutar man också att vara bra."

2 kommentarer:

  1. Katrineholm Wall Of Shame
    http://katrineholmwallofshame.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. http://edition.cnn.com/2011/LIVING/04/12/librarians.masters.of.universe/index.html?hpt=C2

    SvaraRadera