tisdag 21 december 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig!

Det kan till och med bli bättre än så. I det här fallet började det med att jag skulle leta efter en bild på en gris (jul), men en bit in i letandet växlade jag spår och sökte i stället information om Daniel Lanois nya grupp Black Dub.
Så skedde och på vägen ramlade jag över Upstairs på Barnes & Noble, den monumentala bokhandeln som finns på flera ställen i New York och i andra städer. För att inte nämna den digitala varianten. I sin Manhattanbutik har man något som man kallar Upstairs. Program med aktuella författare och/eller musiker som intervjuas om böcker och förtattarskap. Inte sällan tillsammans kombinerat med livemusik. Och till min stora glädje hittade jag en inspelning med Daniel Lanois och Black Dub från Upstairs gjord i november i år. DL intervjuas om sin nyutkomna bok och BD finns på plats för att spela. Det finns dessutom ett ytterligare antal inspelade författarintervjuer på Upstairs hemsida., t.ex. med Nick Hornby. Så har du inte möjlighet att ta del av ett författarbesök på en plats (förslagsvis ett bibliotek) nära dig, så erbjuder B & N ett alternativ. Mycket nöje.
PS. Jag återkommer med ett inlägg om Daniel Lanois och Black Dub. Ds

2 kommentarer:

  1. Nice. Thanks for the tip. Now, here's my holiday present for you...no, it's not a "RickRoll" video. Rather, it's something I'm sure you and all the librarians will appreciate for it will touch your hearts...maybe!

    http://www.youtube.com/watch?v=6rpqmcXqcNw

    SvaraRadera
  2. Vi tackar för tipset och låter oss röras till eller utan tårar. GOD JUL!

    SvaraRadera